Fortell vennene dine hvor de kan få seg en Springskalle!

Hei og velkommen til Springskallen, den nye bloggen som stiller spørsmålene du ikke trodde du trengte svar på. 

Gå for all del ikke glipp av en grunnleggende innføring i snurredassens mystiske verden , eller interiørtips Tøyen-style

Har du en helvetes irriterende nabounge

Husk for all del også å legge igjen en hilsen, så vi vet hva du liker til en annen gang. Og sist men ikke minst:


TELL YOUR FRIENDS eller sjekk ut vår facebook-fan side!


hilsen Springskallene..

Vi gir hverdagen en real Springskalle!

onsdag 31. mars 2010

Hva er din hemmelighet?

Første kontakt:

Hei
Jeg har et litt rart spørsmål til deg. Jeg så bildene i annonsen din og la merke til hvor utrolig stilig det var med putene i sofaen på "høykant". Nå har jeg prøvd å få til det samme her hjemme i snart to timer, men de bare faller ned. Hva er din hemmelighet? Er putene sydd fast eller er det lim? Eller bruker du noen annen form for festemekanisme? Hadde satt utrolig stor pris på svar.

MVH

Kalle

Svar:

hei, beklager litt sent svar, det er ikke et rart spørsmål, jeg måtte selv lære meg det men putene står bare sånn, de er normale firekantete puter som du bare bøyer litt i den ene kanten og støtter den til den står. men det er lurt å ha et stoff som ikke sklir på skinn hvis det er det du har. vi har et litt tykt stoff som gjør at de ikke sklir , håper det hjelper.

Reply:

Hei, og tusen takk for svaret. Dette er nesten litt flaut, men jeg har fulgt ditt råd og prøvd og prøvd igjen uten å få det til. Når du sier "normale" firkantede puter, mener du da de putene som er 50*50 cm eller 35*35 cm, er usikker på hva som er EU-standarden? Mine er 50*50 og jeg tror de er fylt med noe form for vatt. Kanskje dine puter er fylt med fjær av noe slag, muligens fra And? Jeg prøvde nemlig å sette min andefjær-fylte sovepute på "høykant" i sengen, og selv om den seig litt sammen etter hvert, så holdt den seg i posisjon mye lenger enn de vatt-fylte sofaputene.
Men som du er inne på kan svaret på gåten ligge i stoffet. Mine puter er kledd med noe som vel befinner seg i skjæringspunktet mellom filt og fleece. De er voldsomt statiske, men man skulle vel egentlig tro at det var en fordel i denne sammenhengen, eller hva tror du? Hvis du har mulighet til å være enda mer spesifikk i forhold til størrelse og stoff så hadde jeg vært utrolig takknemmelig for et svar. Det høres sikkert rart ut men når nysgjerrigheten blir tirret som den har nå så "må" jeg bare få det til.

God påske

MVH

Kalle

Svar:

hei, putene mine er 40*40 cm, og stoffet kalles for corten(et er litt tykt stoff), du får kjøpt de samme putene på hansen og dynsvik. og ja de er fylt med andefjær. fleece burde egentlig gå ganske greit men jeg vet ikke hvorfor dine ikke vil stå.
håper det hjelper litt
god påske:)

oppdateres fortløpende...

Del

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar