Fortell vennene dine hvor de kan få seg en Springskalle!

Hei og velkommen til Springskallen, den nye bloggen som stiller spørsmålene du ikke trodde du trengte svar på. 

Gå for all del ikke glipp av en grunnleggende innføring i snurredassens mystiske verden , eller interiørtips Tøyen-style

Har du en helvetes irriterende nabounge

Husk for all del også å legge igjen en hilsen, så vi vet hva du liker til en annen gang. Og sist men ikke minst:


TELL YOUR FRIENDS eller sjekk ut vår facebook-fan side!


hilsen Springskallene..

Vi gir hverdagen en real Springskalle!

tirsdag 30. mars 2010

Blå sko og ulest Pondus

Første kontakt:

De blå Puma-skoene.. Hvilken størrelse er de, og hvor i landet holder du til?
Hilsen
Kalle

Svar:

Hei!

De blå skoene er i strørrelse 43 og brukt,men ikke utslitt. Jeg bor i Møre og Romsdal.

A***

Reply:

Det var det jeg trodde.

Nå skal du høre. Jeg er helt sikker på at de skoene er de samme som ble stjålet fra meg under en håndballturnering i Molde i fjor. Det lille hullet forrerst på den høyre skoen fikk jeg da Kristoffer D dyttet meg ut av minibussen på en bensinstasjon i nærheten av Åndalsnes. Han ble sendt hjem med toget og har ikke snakket med meg etter det, selv om det var hans feil og alt. Jeg skal ikke si for sikkert at det er du selv som har tatt dem, men bare det at du prøver å selge dem videre på Finn, er nok til at jeg synes du bør kompensere meg for adidas-slippersene jeg måtte kjøpe fra Anders på laget for å slippe å dra hjem i sokkelesten. Jeg måtte gi han 100 kroner og et Pondus-blad som jeg ikke hadde lest en gang.

Adidas-slippers = 100 kroner
Pondus (ulest) = 39 kroner
Totalt: 139 kroner netto

Hilsen

Kalle Thommassen

svar:

Hehe. Er det en dårlig spøk? Jeg kan love deg at dette er sko som jeg og broren min har hatt. Kan du si meg hvor de blå skoene er kjøpt, og hvilket merke det er? Dette gidder jeg uansett nesten ikke svare på, så om du vil skaffe deg gratis sko bør du prøve hos noen andre.

Hilsen A***

Reply:

Blå Puma Sparco sørrelse 43 kjøpt for 699 svenske kroner på Sportshop på Svinesund i januar 2009. Jeg er ikke ute etter de tyvgods-skoene, jeg har kjøpt nye sko. Jeg fant ikke de kule blå her i byen, og måtte ta til takke med noen latterlige røde. Men heldigvis slapp jeg å betale selv. Mammaen til Kristoffer som dyttet meg ut av bussen betalte fordi hun hadde dårlig samvittighet på vegne av sin feite adhd-sønn. Jeg vil bare ha dekket utgiftene til slippers og pundus som jeg ikke en gang hadde lest. Jeg er villig til å ta til takke med en "brukt" Pondus fra siste halvår 2009 om du har en liggende. Nå vil jeg bare få dette ut av verden. Hvordan kan vi løse dette på best mulig måte?

Svar:

At du orker å bruke tid på å tulle om noe slik, det forstår jeg ikke. Kan jeg forresten få telefonnummeret og adressa de?

Reply:

Hvorfor skulle jeg gidde å tulle om det her. Jeg syntes ikke det var morsomt da jeg mistet skoene mine, og jeg synes ikke det er morsomt nå heller. Min psykolog sier at jeg har problemer med å konfrontere folk når de behandler meg dårlig, at jeg aldrig klarer å sette foten ned. Det er derfor jeg nå presser meg selv til å ta opp dette med deg. Du eller noen du har hatt befatning med, har gjort meg urett, og jeg vil at det skal kompenseres. For meg har dette blitt mest en symbolsk greie og nå som vi har blitt venner er jeg villig til å la kompensasjonen være litt symbols også. Hvis du skaffer meg oktober- eller novemberutgaven av Pondus, så skal jeg si meg fornøyd med det. Den trenger heller ikke å være ulest.

Hva skal du forresten i påsken?

Kalle

svar:

Da må du nesten gi meg telefonnummeret ditt og adressa di.

reply:

Hei A***

Sånn at du kan komme og stjele resten av skoene mine også? Å nei du så dum er jeg ikke. Kanskje du er ute etter Pondus-samlingen min? Den får du aldrig tak i. Det er bare å gi opp med en gang.

Hva skulle du forresten i påsken?

Kalle

svar:

Slik at jeg kan sende et pondusblad kanskje?

reply:

Hei igjen A***

Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei av alt det maset ditt om Pondus. Jeg er helt enig i at Pondus er bra, men "Get a life lissom", det er faktisk bare en tegneserie. Jeg lurer på om det ikke var litt forhastet å tro at vi kunne være venner. Ikke for å være kjipern altså. Det er bare sånn det blir noen ganger. Jeg håper du får en fin påske med alle skoene "dine".

Kalle

Case closed!

Del

1 kommentar:

  1. haha, et par blå puma sko 699 kroner, et ponuds blad 50 kroner, å lure en Sunnmøring: PRICELESS!!

    SvarSlett